6 zalet droppshipingu

Udostępnij:

Termin dropshippingu, pojawił się stosunkowo niedawno. Czym charakteryzuje się ten model sprzedażowy? Przede wszystkim polega na tym, że jako sprzedawca, wystawiasz towar w swoim sklepie internetowym, nie posiadając go na magazynie. Model ten bardzo szybko zdobył zwolenników, jak i przeciwników. Jak każda forma sprzedaży, należy dobrać ją odpowiednio do potrzeb danego rynku.

6 zalet dropshippingu

  1. Nie musisz posiadać powierzchni magazynowej – każda powierzchnia biurowa czy magazynowa, pociąga za sobą spore koszty dla przedsiębiorcy. Wykorzystując ten model sprzedaży, unikniesz wielu opłat. W momencie zakupienia towaru, który posiadasz w sklepie, wysyłasz tę informację do hurtowni on-line, z którą masz podpisaną umowę, i to ona zajmuje się dostarczeniem towaru do klienta.
  2. Większy asortyment w sklepie internetowym i szersza oferta – brak potrzeby magazynowania powoduje, że w swojej ofercie, możesz posiadać więcej towarów. Hurtownia on-line, z którą współpracujesz, magazynuje te produkty za Ciebie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku drogich towarów, które ciężko sprzedać. Nie musisz więc kupować ich i już na starcie inwestować sporych pieniędzy. Kupujesz dopiero w momencie, kiedy klienci kupują od Ciebie.
  3. Ponosisz mniejsze koszty – jest wiele opłat, których unikniesz, dzięki modelowi dropshippingu. Poczynając od już wspomnianych kosztów magazynowania, po koszty związane z wysyłką czy zatrudnieniem pracowników.
  4. Brak ryzyka niesprzedanego towaru (jesteś jedynie pośrednikiem) – pośrednictwo to dobre określenie tego modelu. Nie musisz się przejmować, że wydałeś dużo pieniędzy, na towary, które po prostu nie schodzą i zalegają w magazynie. Klient płaci – Ty zamawiasz i dopiero wtedy zakupujesz towar od hurtowni.
  5. Możesz obsługiwać nawet kilka sklepów internetowych naraz – dzięki bardzo prostemu schematowi, prace możesz wykonywać nawet w domu. Wystarczy komputer i internet. Twoje działania ograniczają się jedynie do dobrego marketingu.
  6. Możesz posiadać w swoim sklepie asortyment z drugiego końca świata – coraz więcej hurtowni decyduje się na taką formę współpracy. Nie tylko w Polsce czy w Europie, lecz na całym świecie. Wystarczy znaleźć zainteresowaną hurtownię on-line i podpisać z nią umowę.

Wielu przedsiębiorców już odkryło potencjał dropshippingu. Może on znacznie ułatwić prowadzenie sklepu internetowego i powiększyć liczbę jego odbiorców, dzięki większemu asortymentowi i prostocie rozwiązania dla właściciela.

AKTUALNOŚCI

Pozostałe wpisy

newsletter

Otrzymuj oferty VIP jako pierwszy

Podejmuj decyzje i ciesz się najlepszą ceną